Personlig og faglig udvikling for dig som pædagog

Personlig og faglig udvikling for dig som pædagog

76,00 DKK (95,00 DKK inkl. moms)

Tidsskriftet 0-14, nr. 2-2013

Varenummer (SKU): T00088 Varekategorier: , ,

Produktbeskrivelse

Vi taler naturligvis mest om børn, når vi taler udvikling. Reelt er pædagogens egen udvikling lige så afgørende. Derfor sætter 0-14 fokus på, hvordan det er at være pædagog i dag, om arbejdsglæde, trivsel og stress, samt om arbejdet med sig selv og sin egen udvikling. Et temanummer om dig og dit liv som pædagog!

S. 6 EN PÆDAGOG FORTÆLLER
DET ER EN DEL AF MIN IDENTITET SOM PÆDAGOG AT VÆRE EKSPERT PÅ MIT FELT
Af Johnny Gaardsdal, pædagog

S. 8 EN PÆDAGOG FORTÆLLER
”DET LYDER MEGET GODT – MEN HVORFOR MENER DU DET?”
Af Rudi Granås, nu Klubmedarbejder

S. 10 EN PÆDAGOG FORTÆLLER
DET UDVIKLER MIG AT BLIVE FORSTYRRET I ANTAGELSER OM MIT FAG!
Af Helle Trasborg, pædagog

S. 12 PÆDAGOGER I UDVIKLING
SPØRGSMÅLET ER, OM UDVIKLING ALTID ER POSITIVT LADET
Mikkel Snorre Wilms Boysen, cand.mag, Master, Ph.d.-studerende ved SDU, Lektor ved Campus Slagelse, UCSJ

S. 18 PÆDAGOGER I UDVIKLING
PÆDAGOGERNES UDVIKLING HAR DERES HELT EGEN UDVIKLINGSLEDER
Reportage v. Kjeld Rasmussen og Gitte Wind fra 0-14

S. 24 PÆDAGOGER I UDVIKLING
PÆDAGOGER SKAL FAGLIGT FORKÆLES
Af Jonas Feldbæk Nielsen, pædagog, områdeleder i Rudersdal kommune

S. 26 EN PÆDAGOG FORTÆLLER
DET ENESTE, DU KAN GØRE FORKERT, ER AT GØRE INGENTING!
Af Pia Riise Frederiksen, pædagog

S. 28 EN PÆDAGOG FORTÆLLER
TRE GODE RÅD OM AT HOLDE SIG FAGLIGT AJOUR
Af Pia Grønnehave Nielsen, pædagog

S. 30 EN PÆDAGOG FORTÆLLER
OPLEVELSEN MED ÉT BESTEMT BARN FLYTTEDE MIG
Af Lotte Larsen, pædagog

S. 32 PÆDAGOGER SPARRER MED HINANDEN
PÆDAGOGER SKAL SAMLE PÅ STJERNESTUNDER – DÉT SKABER ARBEJDSGLÆDE OG UDVIKLING
0-14 reportage v. Gitte Wind fra Børnehaven Triton i Stensballe. Besøg i institutionen og samtale med pædagog Annette Mikkelsen.

S. 38 PÆDAGOGER I UDVIKLING
HVIS DU VIL FREM I VERDEN SÅ MUS
Af Janne Schirmer, pædagog og Klyngeleder i Københavns kommune

S. 44 PERSONALETS MØDER DET PERSONLIGT
UDVIKLENDE, FAGLIGE MØDE
Af John Andersen og Kjeld Rasmussen, UdviklingsForum og Dansk Pædagogisk Forum

S. 48 EN PÆDAGOG FORTÆLLER
NÅR DER GÅR SAMLEBÅND I PÆDAGOGIKKEN, FALDER MIN MOTIVATION
Af Maja R. Ekebjærg, pædagog

S. 50 EN PÆDAGOG FORTÆLLER
LEDEREN SKAL VÆRE SYNLIG – ELLERS UDVIKLER JEG MIG IKKE!
Forfatteren til denne artikel er pædagog, men har ønsket at være anonym

S. 52 EN PÆDAGOG FORTÆLLER
DIN EGEN BARNDOM SPEJLES I DIT ARBEJDE SOM PÆDAGOG
Af Gunnar Surland, pædagog, leder, PPR medarbejder

S. 56 PÆDAGOG VIDEREUDDANNER SIG
EN PÆDAGOGISK UDVIKLINGSREJSE
Af Linea Bjerrum Nielsen, pædagog med diplom, i dag sprogvejleder ved PPR

S. 62 DAGLIGDAGEN SKAL GI´ UDVIKLING!
AKTIONSLÆRING – ET BOOST TIL PÆDAGOGEN OG PROFESSIONEN
Af Trine Schloss Pedersen, Chefkonsulent Center for Børn og Kultur, Vallensbæk Kommune, ekstern lektor Professionshøjskolen UCC

S. 68 UDVIKLING FREMFOR STRESS
TAG HÅND OM DIN EGEN TRIVSEL – SÆT FOKUS PÅ ARBEJDSGLÆDEN
Af Ole Robenhagen, distriktsleder og ledende psykolog på tværfagligt Center for Børn og Unge, Vejle kommune

S. 72 STUDERENDE LØSER OPGAVER FOR INSTITUTIONERNE
FREMTIDENS PÆDAGOG ER PÅ VEJ
Af Lars Bergholdt og Hanne Kallesøe, lektorer v. Pædagoguddannelsen, Uni. College Lillebælt

S. 76 MERE HANDLINGSORIENTEREDE PÆDAGOGER
SOM PÆDAGOG MÅ DU ARBEJDE MED DIN KROP OG STEMME
Kjeld Rasmussen fra 0-14 taler med Bolette Rottbøll, lektor i musik på Pædagoguddannelsen Frøbel/UCC  

S. 78 EN PÆDAGOGMEDHJÆLPER FORTÆLLER
JEG HAR NOGET AT SKULLE HAVE SAGT
Af Jeanette Bilde Kristiansen, pædagogmedhjælper

S. 80 EN STUDERENDE FORTÆLLER
ENHVER KAN JO BLIVE PÆDAGOG – ER VI SELV MED TIL AT FREMME DEN OPFATTELSE?
Af Nina Haven Nielsen, pædagog, studerende på Danmarks Pædagogiske Universitet, Generel Pædagogik

S. 84 EN STUDERENDE FORTÆLLER
PÆDAGOGER SKAL VÆRE MODIGE MENNESKER
Af Stine Sonne Lohmann, cand.mag. i dramaturgi og psykologi. Studerende på Pædagoguddannelsen Jydsk

S. 86 PÆDAGOGER KAN ANDRE TYPER JOBS
SOM PÆDAGOG ER DU FREMTIDENS TUSINDKUNSTNER!
Af Torben Næsby, lektor ved Pædagoguddannelsen i UCN

S. 88 DEN GODE KOLLEGA
KOLLEGAER SPILLER EN CENTRAL ROLLE, NÅR BATTERIERNE SKAL GENOPLADES
Af Tove Hedegård, Kirsten Friberg og Lise Petersen, pædagoger

S. 93 GABESTOKKEN

S. 94 FRA NUL TIL FJORTEN PÅ FEM MINUTTER

Yderligere information

Vægt 0.24 kg