Beskrivelse
Beskrivelse: 4 numre i løbet af året.
1/2013: Børn med udfordringer – en oversigt
Meget forskellige børn skal tilgodeses af vores daglige pædagogik og inkluderes. Her får du for første gang en samlet, forenklet oversigt over disse børn. Hvilke ”kategorier” er der tale om? Hvad præger dem hver i sær? Hvad har de hver i sær og som gruppe brug for? Hvad skal personalet kunne? Et temanummer om børn i den pædagogiske hverdag og om forudsætninger for inklusion! Læs indholdsfortegnelsen.
2/2013: Personlig og faglig udvikling for dig som pædagog
Vi taler naturligvis mest om børn, når vi taler udvikling. Reelt er pædagogens egen udvikling lige så afgørende. Derfor sætter 0-14 fokus på, hvordan det er at være pædagog i dag, om arbejdsglæde, trivsel og stress, samt om arbejdet med sig selv og sin egen udvikling. Et temanummer om dig og dit liv som pædagog! Læs indholdsfortegnelsen.
3/2013: Nutidens og fremtidens børn, forældre og institutioner
Erfarne pædagoger ved, at det er andre børn og forældre, vi møder i dag. I dette nummer af 0-14 kan du læse om moderne børn og forældre og også om, hvordan de mon tager sig ud om 1, 5, 10 år. Desuden reportager fra nye, moderne daginstitutioner og et kig i krystalkuglen på fremtidens. Et temanummer med beskrivelser, analyser, oversigt! Læs indholdfortegnelsen.
4/2013: Relationer mellem børn – og inddragelse af børn
Teorier om børns udvikling tager i dag ofte udgangspunkt i betydningen af børns indbyrdes relationer. Dét stiller krav om en pædagogik tilrettelagt efter, at de kan leve, lege, lære sammen og med hinanden – og at vi inddrager børnene i dagligdagen! Et temanummer med inspiration og eksempler fra mange daginstitutioner og SFO! Læs indholdsfortegnelsen.
Det bliver en yderst relevant, aktuel og spændende årgang! Vil man være opdateret, må man læse 0-14!