Beskrivelse
Nu foreligger en ny opdateret og udvidet 3. udgave af Pædagogisk-psykologisk opslagsbog. Siden opslagsbogen udkom første gang i 2001, er der sket meget på det pædagogiske og psykologiske område. Faglitteraturen blomstrer i disse år med nye givende teoretikere, der tilfører deres fag nye begreber. Også inden for tilstødende områder som sociologi, psykiatri, medicin, etnografi og filosofi, hvorfra flere af bogens opslag stammer, er der sket en fornyelse. I denne udgave har forfatterne derfor dels revideret en del af de allerede eksisterende opslag, dels tilføjet ord og begreber, der har vundet indpas i fagsproget i den mellemliggende tid. Bogen henvender sig til en bred læserskare, nemlig til alle, der i deres studium eller arbejde stifter bekendtskab med det pædagogisk-psykologiske fagområde. Det gælder bl.a. lærer- og pædagogstuderende, studerende inden for beslægtede områder såsom socialrådgivning, sygepleje og ergo- og fysioterapi samt praktikere inden for disse fag.